1.Splošno
1.1. Ta poslovnik ureja poslovanje družbe Zelinka d.o.o. (v nadaljevanju Prodajalec) s kupci.
1.2. Sodelovanje prodajalca s kupci temelji na načelu pogodbenega odnosa.
1.3. Prodajalec sodeluje s kupci, ki ustrezajo pogojem za poslovno sodelovanje.
1.4. Poslovanje prodajalca s kupci poteka na podlagi tega poslovnika. Dogovori, ki se razlikujejo od tega poslovnika morajo biti sklenjeni s pogodbo o poslovnem sodelovanju.
1.5. Posamezne navedbe o prodajnih programih prodajalca in opisi produktov ter prospekti so neobvezujoči, razen, če so izrecno označeni kot obvezujoči.
2.Poslovno sodelovanje
2.1. Prodajalec s kupcem, ki izpolnjuje pogoje za poslovno sodelovanje, sklene Pogodbo o poslovnem sodelovanju.
2.2. Prodajalec in kupec v pogodbi dogovorita pričakovan letni obseg poslovanja.
2.3. Morebitne spremembe pogodbe o poslovnem sodelovanju se dogovorijo v pisni obliki.
2.4. Prodajalec je upravičen pravice in obveznosti iz s kupci sklenjenih pogodb prenesti na druge družbe.
3.Poslovna skrivnost
3.1. Kupec se obveže, da bo varoval poslovne tajnosti, s katerimi se bo spoznal med poslovnim sodelovanjem s prodajalcom. To določilo velja tudi po prenehanju poslovnega razmerja.
4.Naročanje
4.1. Na podlagi povpraševanja prodajalec izdela ponudbo. V ponudbi se določijo plačilni, dobavni in ostali pogoji in prodaje.
4.2. Če ni drugače določeno, ponudba velja 1 dan. Po izteku ponudbe prodajalec ne jamči več za dobavljivost in cene blaga.
4.3. Naročila, ki se sklicujejo na ponudbo se sprejemajo pisno po pošti, preko elektronske pošte, faxa ali preko spletne trgovine B2B. Z uporabo elektronskih komunikacijskih poti stranki soglašata, da imajo tovrstna naročila značaj pisnega naročila.
4.4. V izjemnih primerih je možno tudi telefonsko naročanje, ki mora biti naknadno potrjeno v eni izmed oblik iz prejšnje točke.
4.5. Naročilo naj se sklicuje na številko ponudbe ali pa naj vsebuje podatke o vrsti in količini naročenih proizvodov, podatke o naročniku in podatke o načinu dobave.
4.6. Naročila so nepreklicna.
4.7. Prodajalec potrdi prejem naročila z dokumentom »Potrditev naročila«.
4.8. Naročilo bo praviloma obdelano v roku enega delovnega dne.
5.Obveščanje in komunikacija
5.1. Prodajalec kupce informira preko pošte, elektronske pošte, preko spletnega sistema B2B ali preko spletne strani.
5.2. Elektronska pošta je osnovni in privzeti način komunikacije s kupci.
6.Naročanje preko sistema B2B
6.1. Prodajalec spodbuja kupce k naročanju preko B2B spletne trgovine.
6.2. B2B spletna trgovina prikazuje informacije o aktualni ponudbi.
6.3. Prodajalec pogodbenim kupcem omogoči dostop do B2B.
6.4. Kupec prodajalecu sporoči seznam oseb, ki v njegovem imenu uporabljajo B2B.
6.5. Kupci morajo na ustrezen način hraniti gesla in jih pod nobenim pogojem ne smejo posredovati tretjim osebam. V primeru odtujitve gesel si prodajalec pridržuje pravico do prekinitve poslovnega sodelovanja s kupcem in povračila škode, ki je zaradi tega nastala.
7.Odprema in prevzem blaga in vračilo blaga
7.1. Prodajalec si pridržuje pravico, da določi minimalni znesek naročila. Za naročila pod minimalnim zneskom naročila, prodajalec lahko zaračuna manipulativne stroške.
7.2. Dobavni rok prične teči s potrditvijo naročila s strani prodajalca, vendar ne pred polno razjasnitvijo podrobnosti izvedbe dobave.
7.3. Dobavni roki so informativni in ne vključujejo nedelovnih dni.
7.4. Pri dobavi blaga prodajalec izbere transportno sredstvo oziroma dostavno službo.
7.5. Partner potrdi prejem blaga s podpisom dobavnice ali drugega ustreznega dokumenta. S tem potrdi količino in vrsto prevzetega blaga. Kasnejših reklamacij glede količine in vrste blaga ne upoštevamo.
7.6. V primeru osebnega prevzema blaga se mora kupčev pooblaščeni prevzemnik identificirati in izkazati z ustreznim pooblastilom za prevzem.
7.7. Osebni prevzem poteka v skladišču Zelinka d.o.o., Stožice 100a, 1000 Ljubljana, znotraj delovnega časa, to je od ponedeljka do petka od 8.00 do 16:00 ure.
7.8. Če partner v dveh dneh ne prevzame pripravljenega blaga, si pridržujemo pravico, da blago dostavimo kupcu. Pridržujemo si tudi pravico, da kupcu zaračunamo skladiščenje neprevzetega blaga.
7.9. Kupec mora vse reklamacije v zvezi z dobavo in kvaliteto dobavljenega blaga sporočiti najkasneje naslednji dan po prejemu.
7.10. Reklamacije glede dobavljene opreme se morajo izvršiti skladno z veljavno zakonodajo (Obligacijski zakonik) in drugimi predpisi, ki urejajo to področje.
7.11. Kupec ima pravico kupljeno blago vrniti v zakonsko predpisanem roku s predhodnim dogovorom s prodajalcem. Vrnjeno blago in embalaža morata biti v brezhibnem stanju. Izdelek ne sme biti uporabljen, in embalaža ne sme biti odprta. Prodajalec sam presodi ali je izdelek v primernem stanju za vračilo.
8.Plačilni pogoji
8.1. Kupci plačujejo blago po predračunu, najmanj en dan pred dobavo blaga.
8.2. Prodajalec lahko po lastni presoji kupcu odobri odlog plačila in kreditni limit.
8.3. V primeru odobritve kreditnega limita lahko kupec naročeno blago plača z odloženim plačilom. Rok plačila je zapisan na fakturi.
8.4. V višino kreditnega limita se vštevajo vse neporavnane obveznosti in vsa še nedobavljena naročila kupca.
8.5. Plačila se izvajajo z nalogom za vplačilo, ki se sklicuje na številko dokumenta, ki je osnova za plačilo.
8.6. V primeru nejasnosti in plačilih brez sklica si prodajalec pridržuje pravico, da najprej zapira najstarejše terjatve.
8.7. V primeru zamude s plačilom je prodajalec upravičen obračunati zakonske zamudne obresti.
8.8. Prodajalec si pridržuje pravico, da v primeru kupčeve zamude s plačili, prekine poslovne odnose s kupcem.
9.Odloženo plačilo in zavarovanje plačila
9.1. Kreditni limit lahko odobri samo pooblaščena oseba prodajalca, na podlagi bonitete kupca, dosedanjega poslovnega sodelovanja, plana za tekoče leto, ter predloženih instrumentov zavarovanja plačila.
9.2. Prodajalec v primeru odloženega plačila od kupca zahteva zavarovanje plačil z ustreznim instrumentom zavarovanja plačila (izvršnica, bančna garancija prvovrstne banke na prvi poziv).
10.Garancija
10.1. Za blago, za katerega je izdana garancija za brezhibno delovanje stvari, prodajalec ob izpolnjevanju garancijskih pogojev v garancijskem roku jamči za brezhibno delovanje. Garancijski rok začne teči z dnem izročitve blaga končnemu kupcu.
10.2. Če blago sprejme v reklamacijo preprodajalec, ga je dolžan še isti dan, vendar najkasneje naslednji delovni dan, posredovati pooblaščenemu servisu. V kolikor preprodajalec ta rok prekorači in servis zaradi posledično krajšega roka za popravilo popravila ne izvede pravočasno, je preprodajalec dolžan povrniti morebiten strošek nadomestila blaga z novim blagom oziroma vračila kupnine ter vso škodo, ki pri tem nastane.
11.Končne določbe
11.1. Vsakokratni poslovnik velja za vse kupca, ki stopajo v razmerje s prodajalcem neposredno. Šteje se, da je kupec seznanjen s poslovnikom in nanj pristaja, s tem ko podpiše pogodbo o poslovnem sodelovanju oziroma poda naročilo prodajalecu.
11.2. Za poslovanje s kupci veljajo izključno pogoji navedeni v tem poslovniku, razen če v Pogodbi o poslovnem sodelovanju ali v aneksu k pogodbi ni drugače določeno. Drugačni dogovori brez pisnega dogovora ne morejo biti veljavni.
11.3. Poslovnik stopi v veljavo takoj po objavi in velja do objave novega poslovnika. Naročila bodo vselej obravnavana skladno s trenutno veljavnim poslovnikom.
Ljubljana, 21.7.2022